Saturday, December 22, 2007

Dávní i mrtví můžou někdy zpátky

Tedy po strastiplné cestě se mi konečně podařilo dostat do rukou útlou a pověstnou knížečku Stephena Kinga Mrtví se někdy vracejí. Pro některé: je to sbírka těch nejlepších povídek od samotného mistra. Nebudu se nějak zvlášť ke každé zvlášť obracet, zkusím se zastavit až u něčeho, co mě doopravdy zaujme. Zatím jsem přešla Noční směnu a nic.
Několik dalších je příjemně naplněno teplou krví, temně hrůzostrašnými metaforami, ale přece jen musím říci, že mi malinko chybělo napětí a překvapení z pointy. Ano, jsou to mistrně napsané hororové povídky, kde se můžeme i bát, pokud si v půlce neřekneme, jak to asi skončí.
Poslední Na dobrou noc, která asi odkazuje na Prokletí Salemu, je i s těmi upíry asi nejlepší mou v této sbírce, jen kdyby si autor odpustil pravidelnou otevírající závěrečnou větu. Ale asi jsem v tomto čase trochu skeptická/patetická.

No comments: