Sunday, March 1, 2009

Na doporučení několik filmů k doporučení

Delší dobu je tomu, co jsem si vyhradila večer ke shlédnutí filmu, nicméně všechno je třeba obnovit a výborných snímků je stále nepřeberné množství. K některým bych se ale asi sama nedobrala, proto jsem vděčná, že mě jednou za čas někdo pořádně nakopne.

Tenhle kopanec vedl k úžasnému filmu Waltz with Bashir. Naprosto úchvatnou grafiku, pohrávající si i s těmi nejmenšími detaily, například při zachycení meteorologických jevů, sledujete se zatajeným dechem a otevřenými ústy... tedy alespoň já, a to rozhodně nejsem nijak velký znalec animovaných filmů či počítači stvořených. S hudbou, která otřásá celým pokojem, jde ruku v ruce děsivý příběh, děsivě úchvatný svou reálností. Posuďte však sami.



Jenou zastávkou jsem loni zapomněla projet. Byla jí poslední bondovka Quantum of Solace. Jsem z ní ale spíše na rozpacích, nevím, jestli se přiklonit spíše k názoru, že se jedná o akcemi nabitý, ale i tak efektně zpracovaný film, nebo spíše přeplácaný a překombinovaný sled scén. Přestože film trvá "pouze" hodinku a půl, až příliš často jsem se dívala, kolik ještě zbývá a kdy se dobereme nějakému zakončení, tedy se asi, bohužel, budu muset přiklonit spíše k druhému názoru, ač mě to velice mrzí.



Mohem plynuleji odtéká mnohem delší snímek s názvem The Curious Case Of Benjamin Button. Zláštní osud vedl k vyprávění zvláštního příběhu. Se strašně jemnou ladností jsou zachyceny jednotlivé obrazy ze života Benjamina Buttona, přičemž výborné obsazení taktéž přispívá k nezapomenutelnému zážitku. Hlavně nenechat tuhle šanci proklouznout, každý můžeme být tím, čím chceme a dosáhnout všeho, čeho dosáhnout doopravdy chceme. Tenhle moralizující závěr není k odnesení si z filmu, tím je především pocit krásného uklidnění a smíření.




No comments: