Friday, February 6, 2009

Slovo úvodem Isaaca Asimova

"Jsem Isaac Asimov a jsem starý kozák. Ne, rozumějte, já nejsem vůbec (ha, ha!) starý. Právě naopak. Jsem ve skutečnosti poměrně mladý, je mi totiž teprve mhmhmát mhm let, ale hádali byste mi ještě míň!
Objevil se návrh, aby někdo sebral všechny povídky a novely oceněné Hugem a uvedl je na stránkách jedné knihy. Ten, kdo by se ucházel o post redaktora, bude musel být přirozeně někdo, kdo ještě Huga neobdržel, aby mohl k práci přistupovat s patřičným nadhledem. Zároveň to však bude muset být člověk proslavený, rozumný a racionálně uvažující, bez bázně a hany, vtipný a působivý, a především, ďábelsky hezký. (...) náročné požadavky zúžily výběr na jediného kandidáta, a já přijal se svou kouzelnou skromností, která mi tolik sluší."

Hugo Story 1 1955-1961 (str. 15-16)

No comments: